Додаткові угоди як умова для підвищення вартості проїзду у маршрутках з 3 до 5 гривень не працювали через рішення судів. В цьому переконаний міський голова Житомира Сергій Сухомлин. Разом із тим, він переконаний, що нові договори із перевізниками стануть беззаперечною гарантією виконання ними взятих на себе зобов’язань.
За його словами, приватні перевізники через суд скасували ряд зобов’язань, які були покладені на них додатковою угодою.
На його думку, підставою для підвищення вартості проїзду є ціна на пальне, запчастини тощо.
«Ви візьміть ціну на бензин, на запчастини. Вони зросли в порівнянні з 2017 роком, коли востаннє підіймали вартість проїзду. Про підвищення ми говорили вже 2 роки. Перевізники весь час хочуть збільшувати вартість проїзду», ‒ сказав Сухомлин.
Тим часом, за даними сайту «Мінфін», вартість бензину, газу та дизелю лише протягом грудня 2018 року впала на понад 2 грн за 1 літр. Станом на 13 серпня 2019 року вартість всіх видів пального знизилася ще на 1-2 грн.
За його словами, подорожчання проїзду у маршрутних таксі можливе лише за умови гарантії виконання перевізниками умов договору. Сухомлин вважає, що гарантією дотримання зобов’язань стане новий договір. Однак перевізники можуть у будь-який час звернутися до суду і оскаржити рішення виконкому, як це вже робилося неодноразово.
Під час громадського обговорення по транспорту житомиряни апелювали до міської ради, що жоден із договорів із перевізниками, ні основний, ні додатковий, не виконувався у повній мірі. Ігнорувалися навіть ті умови, які профільний заступник мера Дмитро Ткачук назвав «ключовими». Зокрема, це оновлення автопарку, перевезення пільговиків та встановлення валідаторів. Останні, до речі, придбали коштом міського бюджету. Містяни звинуватили управління транспорту і зв’язку міськради та мерію у лобіюванні інтересів перевізників, а не громади Житомира.
Нагадаємо, що вартість проїзду у житомирських маршрутках поки підіймати не будуть. Мерія судиться із приватними перевізниками, але договори із ними не розриває.