У Житомирі планують облаштувати платні парковки. Кожна парковка буде обладнана сучасною технікою та засобами здійснення оплати за паркування. Про це «Вголос.zt» розповів радник міського голови Юрій Мойсеєв.
Хто буде обслуговувати парковки: комунальне підприємство чи приватне – ще не вирішили.
«Нововведення стане хорошим джерелом надходжень до бюджету міста. Зараз вивчається доцільність обох варіантів. Звісно, простіше здати в оренду приватному підприємству. На його плечі ляже оплата оренди, придбання та утримання паркувальних автоматів в належному стані, купівля касових апаратів, прибирання території та оплата праці найманим працівникам. Відповідно підприємство візьме на себе обов’язки зі збору коштів та встановлюватиме вартість паркування. Якщо ж цим займатиметься комунальне підприємство, то нам треба буде виділити з міського бюджету гроші. Придбати всю необхідну техніку, взяти на роботу людей і платити їм зарплату. Другий варіант затратний на початку, але в результаті – більш економічно-ефективний», – пояснив Мойсеєв.
Чи вдасться мерії у такий спосіб побороти стихійне паркування у місті – не відомо… Наприклад, Харківською міською радою було створене комунальне підприємство «Харківпарксервіс» та затверджені нові правила паркування транспортних засобів. Очікувалося, що введення таких правил покращить умови дорожнього руху, підвищать пропускну спроможність доріг і культуру паркування, забезпечать додаткові фінансові надходження до бюджету Харкова. Проте ці очікування справдилися далеко не в усьому. Не зважаючи на те, що за три роки в Харкові було створено близько сотні платних парковок, більшість водіїв відмовляються користуватися їхніми послугами і паркують свої автомобілі де заманеться. Відтак, паркування на тротуарах, у дворах будинків і на газонах набрало масового характеру. При цьому водіїв не зупиняють ні заборонні знаки, ні штрафи, ні протести громадськості.