Даний пристрій служить для примусової подачі повітря в циліндри двигуна. Таким чином значно зростає потужність машини без збільшення об’єму мотора. це стає можливим завдяки нагнітанню повітря, що покращує процес горіння пального. Додатково турбіна допомагає знизити витрати палива, зменшити токсичні викиди в повітря.
Основні ознаки несправності
Практично всі виробники гарантують досить довгий термін експлуатації даного пристрою – не менше 10 років. Однак збої та пошкодження виникають значно раніше. Проявляються несправності у вигляді:
- відчуття зниження потужності і швидкості розгону,
- зайвих звуків, шумів,
- в момент збільшення навантаження, з вихлопної труби виривається чорний, білий чи синій дим,
- збільшились витрати мастила чи стала помітною його втрата,
- часто знижується тиск повітря або мастила,
- з’являється неприємний запах в салоні, задимленість.
Подібні ознаки вказують на те, що турбінний компресор має якісь зміни і його потрібно перевірити на СТО.\
Які неполадки частіше виникають і за яких причин?
Експерти стверджують, що порушення звичайної роботи автомобіля не завжди пов’язане з виходом з ладу турбіни. Однак, якщо всі можливі варіанти не підтвердились, то на турбокомпресор потрібно звернути особливу увагу. Причин поломки даного пристрою всього декілька, зокрема:
- Наслідки пошкодження крильчатки стороннім предметом. Разом з повітрям, в канали турбіни, можуть потрапити різні дрібні частинки. Вони можуть зіпсувати крильчатку. В результаті потрібно повністю замінити деталь. Використовувати пошкоджену, або намагатись самостійно виправити ситуацію, не бажано.
- Забруднення мастила. При користуванні мастилом невідповідної якості, або порушенні правил ремонтних робіт, може потрапити бруд чи залишки згорівшого палива. Також неякісні фільтри теж призводять до подібних наслідків.
- Перегрів турбіни. Неналежний догляд за автомобілем, несвоєчасна заміна мастила, неякісні запчастини можуть викликати підвищену температуру при роботі турбіни та вивести з ладу інтеркулер https://autodoc.ua/category/interkuler-id380-3, який запобігає цьому.
- Недостатня кількість мастила. Бувають різні випадки порушення експлуатації автомобіля, наприклад, довготривала відсутність роботи двигуна, потрапляння мастила в повітряні канали чи навпаки палива у мастильні магістралі. Якщо регулярно рівень мастила менший за норму, деталі швидше зношуються та виходять зі строю.
Тож потрібно вчасно проводити діагностику машини, відвідувати СТО, проводити заміну мастила, та використовувати якісне пальне. Тоді турбокомпресор та інші важливі механізми працюватимуть довго і ефективно.