На сайті Житомирської обласної ради з’явився розділ з петиціями. Вже відсьогодні мешканці області можуть реєструвати свої звернення, пропозиції та вимоги до посадовців і депутатів міськради.
Єдину систему місцевих петицій створили в рамках програми “Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади” (EGAP), що фінансується Швейцарською Конфедерацією та виконується Фондом Східна Європа, Фондом InnovaBridge у партнерстві з Державним агентством з питань електронного врядування.
Мета створення системи – допомогти органам місцевого самоврядування, надавши їм готове технічне рішення та пакет проектів місцевих нормативно-правових актів для забезпечення виконання норм Закону України від 02.07.2015 № 577-VIII щодо електронної петиції.
Вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції до органу місцевого самоврядування та строку збору підписів визначаються статутом територіальної громади. До визначення у статуті територіальної громади вимог електронна петиція до відповідного органу місцевого самоврядування розглядається за умови збору на її підтримку протягом не більш як трьох місяців з дня її оприлюднення такої кількості підписів у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, де проживає:
до 1 тисячі жителів – не менше ніж 50 підписів;
від 1 тисячі до 5 тисяч жителів – не менше ніж 75 підписів;
від 5 тисяч до 50 тисяч жителів – не менше ніж 100 підписів;
від 100 тисяч до 500 тисяч жителів – не менше ніж 250 підписів;
від 500 тисяч до 1 мільйона жителів – не менше ніж 500 підписів;
понад 1 мільйон жителів – не менше ніж 1000 підписів.
Примітно те, що вимогою підписання петиції не має бути ваше офіційне чи фактичне місце проживання. Тобто, петицію до Житомирської обласної ради, наприклад, можуть підтримати і кияни.
Нагадаємо, що на сайті Житомирської міської ради вже діє система з подання петицій.