Понад 60 вагонів із деревиною державних лісогосподарських підприємств Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства фактично із середини травня простоюють на митних пунктах Закарпаття. І затримано їх без будь-яких пояснень. В такій же ситуації перебувають і лісгоспи інших областей України. Про це повідомила прес-служба обласного управління лісового та мисливського господарства.
«Відправників лісопродукції звинувачують в тому, що під виглядом дров паливних на експорт вони відправляють ділову деревину. Однак лісівники переконані, що проблема із затримкою вагонів створюється штучно і, ймовірно, є комусь вигідною. Нині на пунктах пропуску створено комісії для огляду вагонів, до складу яких увійшли спеціалісти різних служб. Проте до них не включено жодного представника лісогосподарських підприємств!» – йдеться у повідомленні.
Якщо ж у вагоні з «дровами паливними» відшукують хоча б кілька кубічних метрів «дровяної деревини для технологічних потреб», то це уже є підставою для складення акту про порушення митних правил і як наслідок – конфіскації товару.
«Митники дозволяють собі вільне трактування ГОСТів та зумисне «вишукування» порушень. Більше того, жодного офіційного документа з поясненням причин затримки лісопродукції лісогосподарські підприємства не отримували. Чим ці «ігри» із затримкою вагонів обертаються для лісогосподарських підприємств – схоже нікого не цікавить. Строки проведення вищезазначених оглядів лісгоспам не повідомляються, а це може нанести їм неабиякі збитки», – розповіли у прес-службі.
Лише за попередніми розрахунками, штрафні санкції за несвоєчасну поставку продукції фірмам-покупцям вже становлять понад 68 тисяч Євро, за простій вагонів – більше 2,2 мільйонів гривень.
Нагадаємо, митники не пропускали через кордон вироби коростишівських “гранітників”, посилаючись на патентування прав інтелектуальної власності на вироби з каменю. Після рішення суду про призупинення дії патенту машини з гранітом могли вільно перетинати митний кордон.