Сума «благодійних внесків», які збирають з батьків у закладах освіти області, сягає 60 млн грн. Про це заявив член громадської ради, яка діє при облдержадміністрації, Андрій Федірко у ході прес-конференції 3 серпня.
«Батьки рано чи пізно зіштовхуються з тим, що благодійні гроші збираються неконтрольовано. Сума таких «благодійних внесків» за нашими підрахунками по області сягає 60 мільйонів гривень», – повідомив Федірко.
Громадська рада вже два роки поспіль займається питанням неконтрольованого збору коштів з батьків у закладах освіти. Спеціальна робоча група вивчала це питання протягом чотирьох місяців і визначила головні недоліки. Одним із них є необґрунтоване надання благодійної допомоги та нецільове використання благодійних внесків.
«Якщо мова іде про надання благодійної допомоги до навчального закладу, то все повинно бути належно обліковано. Благодійник повинен особисто вносити гроші на рахунок управління освіти і вони автоматично стають бюджетними. Власником цих коштів стає територіальна громада. Інтереси територіальної громади представляє міська рада, от вона і повинна ними розпоряджатися. А виходить так, що кошти – батьківські. Тому вони, що хочуть, те і роблять. Гроші збирають під виглядом “благодійних внесків” і використовують нераціонально і неефективно», – додав член громадської ради Ігор Ржешніовецький.
Присутнім нагадали про випадок, коли батьки за власний кошт зробили в класі натяжну стелю, яка не відповідала гігієнічним вимогам навчання. При потраплянні сонячних променів – відсвічувала і заважала читанню.
Члени робочої групи підготували проект рекомендованих рішень з урегулювання цього питання. Однією з рекомендації є створення ще однієї робочої групи для підготовки та прийняття документів, які врегулюють правові відносини здійснення благодійної діяльності на території Житомирської області. Зокрема, заборонять членам батьківських комітетів та піклувальних рад у незаконний спосіб здійснювати публічний збір коштів для благодійної діяльності.
Нагадаємо, з жовтня у школах і садочках Житомира знову буде своя бухгалтерія. Виконком Житомирської міської ради вирішив дозволити управлінню освіти повернутися до бухгалтерії у кожній школі Житомира. На думку освітян, це дасть більше самостійності у прийнятті рішень адміністраціями шкіл. Таке рішення сприятиме більшій ефективності використання бюджетних коштів та дасть змогу освітнім закладам своєчасно розраховуватися за товари, роботи та послуги.