При виявленні підозри на несанкціоновані підключення, кожен сумлінний житель області може повідомити про це на анонімну «гарячу» лінію. Якщо факти підтвердяться, таку особу готові преміювати. Про це розповів голова правління ПАТ “ЕК “Житомиробленерго” Олексій Шекета у інтерв’ю, яке оприлюднене на офіційному сайті компанії.
Не дивлячись на те, що в деяких компаніях проходять місячники добровільної здачі незаконних пристроїв і позаоблікових підключень, де споживач звільняється від відповідальності, в «Житомиробленерго» від такої практики відмовилися.
«Ми не будемо оголошувати жодних «амністій». На моє переконання – раз ти використовував незаконно – плати по повному. І за себе, і за того, якого ще не виявили. Тим більше ми не маємо права звільняти споживача від штрафних санкцій, оскільки електроенергія є державна. І я би добавив – що ми готові платити винагороду тим споживачам, котрі нам заявляють про підозри на крадіжку електроенергії. Адже не всім приємно – коли напруга «просідає», через те, що сусід включив підігрів доріжок до свого гаражу чи накинув на провода для зварювальних робіт», – сказав Шекета.
За його словами, зараз дуже просто виявляти таке споживання. Є достатньо багато методів, новітніх приладів, систем контролю і аналізу. Адже зводячи баланс електроенергії – можна чітко визначити – де ця електроенергія не обліковується.
Відомо, що суми штрафів можуть сягати десятки, а інколи і сотні тисяч гривень. До крадіїв електроенергії можуть застосовувати виправні роботи та реальне обмеження волі терміном до 3 років.
Нагадаємо, з березня подорожчає електроенергія. В Житомиробленерго кажуть, що є можливість платити менше.