Житель Ємільчинського району Олександр Осадчук 11 вересня подав позов до суду на Чижівську сільську територіальну виборчу комісію Новоград-Волинського району і вимагає визнати незаконною та скасувати постанову комісії про утворення виборчих округів. Про це повідомила пресслужба Громадянської мережі ОПОРА.
“6 вересня Чижівська сільська територіальна виборча комісія Новоград-Волинського району Житомирської області прийняла постанову №3 про утворення багатомандатних виборчих округів з чергових виборів депутатів Чижівської сільської ради Новоград-Волинського району Житомирської області 25 жовтня 2020 року. Дана постанова є незаконною та полягає скасуванню…”, – цитує позовну заяву ОПОРА.
14 вересня у коментарі ОПОРІ Олександр Осадчук розповів, що суд відбувся 12 вересня, у задоволенні позову йому відмовили і він збирається подавати апеляцію.
“Суд був, в суді відмовили. Обґрунтували тим, що в чому тут порушують мої права, права виборця. Я зараз апеляцію готую на Вінницю, бо це рішення на мою думку є несправедливим. Бо як так виходить – 1254 осіб в Чижівці має голосувати, це виходить на один мандат – 208 чоловік, при чому як в Сербо-Слобідці 604 чоловіка і дали два мандати, на один мандат припадає 302 чоловіка. Майже у 100 чоловік різниця. У Чижівці буде 6 мандатів. При цьому всьому у Чижівці весь склад територіальної виборчої комісії є мешканцями села Чижівка. З других регіонів там Красилівка, Таращанка та ж сама Сербо-Слобідка, Рихальське, Яблунівка взагалі ніяких представників немає, там то що хочуть, то і роблять. Воно ж в подальшому буде впливати, депутати будуть вирішувати долю села, відстоювати інтереси громади. Суд технічно зіслався на те, в чому порушено права виборця. Кандидата в депутати права буде права порушено, ще когось буде порушено, а от виборця. Хоча, вони порушені. Тут також можна взяти статтю Кримінального кодексу про честь та гідність, порушення за територіальним принципом”, – сказав Олександр.
Голова Чижівської ТВК Юлія Шакура у коментарі ОПОРІ зазначила:
“Він написав, що ми порушуємо його права як виборця. Але в мене ж не тільки від кількості все залежить, я залежу від того, що треба, щоб були територіальні межі. По можливості, щоб не перевищувати цей 15%-ий бар’єр, щоб була територіально-адміністративна межа між ними. Вони лише в цьому році до нас приєднались по виборах і між ними є певні зв’язки, я ж не можу дільницю розірвати. Я розумію, що там десь трішки перевищена кількість, я ж теж не можу один до одного поділити. Якби ж це людей було однаково скрізь. Суд відмовив йому”.
У частинах 2 та 3 статті 199 Виборчого кодексу йдеться про те, що з метою обрання депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) територія відповідної громади поділяється на багатомандатні виборчі округи. Середня орієнтовна кількість таких багатомандатних округів визначається як ціла частка від ділення кількісного складу відповідної ради на три. При утворенні багатомандатних виборчих округів відхилення від їх середньої орієнтовної кількості не може становити більше ніж один округ.
Багатомандатні виборчі округи включають приблизно однакову кількість виборців у відношенні до депутатських мандатів, які розподіляються у таких виборчих округах. Відхилення кількості виборців у багатомандатному виборчому окрузі, утвореному в межах території відповідної сільської, селищної, міської громади, за можливості, не може перевищувати 15 відсотків орієнтовної середньої кількості виборців в окрузі з розрахунку на один депутатський мандат. Орієнтовна середня кількість виборців в окрузі визначається як частка від ділення загальної кількості виборців, встановленої на підставі відомостей Державного реєстру виборців, на кількість багатомандатних виборчих округів.
Згідно частини 7 цієї статті територіальна виборча комісія при утворенні багатомандатних виборчих округів встановлює кількість мандатів, що розподіляються на кожному такому окрузі, на засадах рівноправності голосів виборців, що за можливості допускає відхилення від орієнтовної середньої кількості виборців, що припадає на кожний мандат, не більше ніж на 15 відсотків. Орієнтовна середня кількість виборців, що припадає на кожний мандат, визначається як частка від ділення загальної кількості виборців, встановленої на підставі відомостей Державного реєстру виборців, на кількісний склад відповідної місцевої ради.
Як повідомляла ОПОРА, у більшості громад Житомирщини депутатів та міських голів обиратимуть за мажоритарною системою відносної більшості.
Нагадаємо, ЦВК утворила 17 виборчих комісій, які “займатимуться” виборами на Житомирщині. Балотуватися стало дорожче. Скільки коштує застава кандидата в мери на Житомирщині.