Напарники, зарплата, форма, автомобілі: житомирські поліцейські розповіли про свою роботу (ЛОНГРІД)

У Житомирі вже більше року діє нова поліція. На службу до її лав прийшло багато молодих людей, які стали головним обличчям реформ у країні. Про труднощі та успіхи в роботі, професійні тонкощі, напарників, зарплату, форму, автомобілі – у нашій розмові з патрульними.

Лейтенант патрульної поліції Житомира Богдан Гетьман до патрульної поліції працював у сфері торгівлі, має вищу освіту. Коли  в країні відбулися зміни, він вирішив не бути осторонь та піти до лав патрульної поліції. Разом з ним служать інспектори другої роти Тарас Янковий та Віктор Корзун, які також працюють з першого дня Нової поліції у Житомирі. Вони – напарники.

Тарас розповів, що вирішив піти до поліції через можливість кар’єрного зросту та самореалізації. Закінчив Житомирський Державний університет імені Івана Франка за спеціальністю «тренер». А Віктор має освіту психолога та електрика. До патрульної поліції працював завскладом, мав різні підробітки. Служать у поліції і колишні міліціонери. Наприклад, старший лейтенант поліції Ігор Мороз.

Служба

Патрульні розповіли, що нова робота їх не розчарувала, а навпаки – їм подобається те, чим займаються. Згадують перший день роботи. Присягу прийняли 22 березня, а ввечері вже вийшли на патрулювання. Тоді патрульні оштрафували депутата міської ради.

«Робота подобається. Як і з самого початку. Свою думку не змінюю. На наступний день після присяги вийшов на денне патрулювання. Особливістю патрулювання було те, що воно перше. Ми патрулювали вулицю Бердичівську та майдан Корольова. У перший день нашої роботи ми оштрафували депутата міської ради», – сказав Віктор Корзун.

Заробітна плата

Як і було обіцяно поліцейські отримують 8 тис. 100 грн. Крім того, за гарну роботу їм також платять премії, а за погану – штрафують.

«Якщо гарно працювати, то і зарплатня відповідна, а якщо ні, то отримуєш штраф. Отримуємо і заохочення», – розповів Ігор Мороз.

Форма

Поліцейські розповідають, що форма в них зручна та їм подобається. Раніше видавали форму американського виробника, а зараз вітчизняного, яка поступається зарубіжній в якості.

«Форма, яку видали вперше була прекрасна, чудова якість, американська. А вдруге видали нашого виробництва, по якості вона набагато гірша», – сказав Ігор Мороз.

Автомобілі

Патрульні Житомира їздять на Toyota Prius. За їх словами, ці автомобілі в роботі зручні.

«Здебільшого патрулювати на цих машинах зручно. На наших дорогах їздить добре. Нас влаштовує», – розповів Тарас Янковий.

Речник патрульної поліції Ігор Іванюк розповів, що ще жодного разу за півтора року Toyota Prius серйозно не ламалася.

«Скажу вам чесно, за півтора року Toyota Prius ще жодного разу серйозно не ламалася. Аварії були у перші дні та місяці. Хлопці зі звичайних автомобілів пересіли на автомобіль зі спецсигналом, а це зовсім різні речі. Бували різні випадки. Але ми неодноразово наголошуємо інспекторам на дотриманні правил безпеки дорожнього руху. Адже в випадках недотримання до них будуть застосовуватись заходи дисциплінарного впливу», – додав Ігор Іванюк.

Спецзасоби

Поліцейські у своєму арсеналі мають кайданки, сльозогінний газ, пр (палка резинова) та зброю. Це все вони отримують безпосередньо перед патрулюванням та несуть за них відповідальність.

«Жодного засобу ще не використовував. Справляємося за допомогою слів», – розповів Тарас Янковий.

«Зброю також не використовував. Я думаю, якщо людина-гарний психолог, то можна обійтися і без зброї. З людьми необхідно вміти спілкуватися без застосування фізичної сили, вогнепальної зброї або пр», – додав Богдан Гетьман.

Патрулювання

Житомир поділений на декілька квадратів, і кожен екіпаж поліції під час своєї зміни патрулює один із них. За потреби машину можуть викликати в інший квадрат, так буває часто.

«Останнім часом ми дуже рідко патрулюємо. Постійно їздимо на виклики. Раніше люди так часто не телефонували на лінію “102”. Найбільше викликів на моїй зміні було понад 20 разів, найменше – 7. Найбільше роботи, звичайно, у вихідні дні», – сказав Віктор Корзун.

Напарники

За словами поліцейських, вони мають постійних напарників. Тільки якщо хтось пішов у відпустку або на лікарняний, то змінюються. В екіпажі патрульної машини їздить дві людини.

«У мене один постійний напарник. Ми працюємо з ним разом з самого початку. Це людина, якій я довіряю своє життя. Не люблю, коли змінюються часто напарники», – розповів Тарас Янковий.

Дівчата

Серед 156 інспекторів патрульної поліції у Житомирі служать 28 дівчат. Працювати їм подобається, кажуть, що житомиряни на дівчат у формі реагують по-різному, але все залежить від людей.

«Насамперед,  ми – поліцейські, а не дівчата. Тут немає розділення по статі. Завжди з дитинства мама вчила творити добро. За допомогою патрульної поліції це можна зробити швидше та набагато більше. Бо у цивільному житті ти не завжди знаходишся у потрібному місці і в потрібний час.  До патрульної поліції працювала у сфері торгівлі, обіймала керівні посади», – розповіла інспектор другої роти лейтенант Світлана Грибан.

«Взагалі я ще після 11 класу хотіла навчатися десь у військовій службі, але батьки мене відмовили. Потім я побачила відбір у Києві, загорілася бажанням стати поліцейським, але мені ще 21 року не було. Коли почався відбір у Житомирі, мені вже виповнився 21 рік, я спробувала, пройшла і тепер я задоволена», – розповіла лейтенант поліції Наталія Ткач.

Водіння

Усі патрульні обов’язково мають водійські посвідчення. Це була одна з головних вимог при наборі. Але не усі мають великий досвід водіння, тому колеги допомагають один одному.

«Вони поступово покращують своє вміння їздити. Приблизно 90% особового складу вже мають непоганий досвід водіння автомобіля. З людьми, які до роботи у патрульній поліції мали недостатній досвід, проводимо інструктажі, вночі для того аби не втрапити в халепу, сідаємо поруч та даємо настанови своєму напарнику», – каже Богдан Гетьман.

Затримання

Затримують людей не часто. Намагаються завжди йти назустріч. Якщо вже людина неадекватна та чинить супротив, то в таких випадках затримують.

«Ми з напарником перед тим, як доправити людину до відділку, намагаємося врегулювати конфлікт мирно, але якщо так не виходить, то застосовуємо кайданки, щоб він не наніс нікому шкоди. В основному затримуємо людей, які підозрюються у кримінальних правопорушеннях. Наприклад, грабіж», – сказав Віктор Корзун.

Відеокамери

Кожен поліцейський носить на формі невелику відеокамеру. Він зобов’язаний вмикати її щоразу, коли спілкується з людьми.

«Вона працює не постійно, вмикаємо її тоді, коли підходимо до правопорушника і фіксуємо всю розмову, щоб потім не було до нас претензій. Орієнтовно у нас зміна проходить 12 годин, якщо раціонально використовувати камеру, то її вистачає на всю зміну», – розповів Богдан Гетьман.

Навчання

Навчання проводили у тренінговому центрі, що у Житомирі, протягом двох місяців. Поліцейські отримали теоретичні та практичні знання. Вивчали законодавство, тактичну підготовку, поводження зі зброєю та відпрацьовували різні прийоми.

«Зараз ми також продовжуємо навчатися. Два рази на місяць – теорія, а один раз – навчання з вогнепальної зброї. Також нещодавно їздили до Харкова для переатестації. Про вступ до вузу наразі думаю», – сказав Богдан Гетьман.

Робочий графік поліцейського

Перший день

Денне патрулювання триває з 8:00 до 20:00. Але в управління треба з’явитися вже о 06:30 — для проходження медичної комісії та видачі зброї. Робочий день рідко завершується раніше дев’ятої години вечора. Часто доводиться затримуватися на завданнях і довше: приміром, на оформленні ДТП.

Другий день

Нічне патрулювання — з 20:00 до 8:00. В управління потрібно приїхати за годину до початку чи й раніше. Додому після зміни повертаються десь о 9:00-10:00.

Третій день

Вихідний.

Четвертий день

Вихідний.

Наступного дня все знову починається спочатку — патрулювання з 8:00 до 20:00.

Нагадаємо, що нещодавно у Житомирі стартував відбір на посади інспекторів патрульної поліції. Про це повідомили у відділі комунікації поліції в Житомирській області. Подати анкету на участь у конкурсі може громадянин України, віком від 21 до 35 років, який має повну середню або вищу освіту та водійське посвідчення (категорія В). Водночас у ході відбору обов’язковим є проходження військово-лікарської комісії для визначення стану здоров’я кандидата.

Автор фото: Анастасія ЗАЛУЖНА.

Автор матеріалу: Юлія РАДЬКО.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *