Сім’я гончарів із Брусилівського району показала житомирянам старовинне ремесло (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Технології традиційного українського гончарства 1 лютого відтворили у своєму майстер-класі члени сім’ї Решта з Брусилівського району. Заразом майстри провели в обласному центрі народної творчості також і семінар-практикум «Українське гончарство – 2016. Погляд у майбутнє». Там же від сьогодні діє і їхня персональна виставка, яку митці символічно назвали «Сім’я».

goncharu-65

«Працюючи над виставкою, ми задумалися над рядом цікавих питань, зокрема – над значенням самого слова „сім’ї“. Чому сім’ї раніше були міцнішими, чому у них виховували багато дітей – натомість не було такої кількості розлучень, як зараз? Ми провели цікаву аналогію: у ХІХ – на початку ХХ століття більша частина українців жила в селах, майже всі вони користувалися глиняним посудом і сім’ї були великими. З переходом людей у міста, почала чомусь зменшуватися і кількість дітей у сім’ях, багатодітних сімей ставало дедалі менше. Зараз у США та Європі набув поширення суспільний рух „Child-free (Чайлдфрі)“, коли люди свідомо відмовляються від батьківства. Тому створюючи виставку, більшу частину основних виробів ми повторили у семи видах. Це зроблено для того, щоб вкотре порушити питання сім’ї у суспільстві», – пояснив Ігор Решта.

Сім’я Решта уже шість років проживає у селі Яструбна Брусилівського району. Свого часу вони залишили урбаністичний Київ для того, щоб бути ближчим до історії, природи та традицій народу.

На майстер-клас до Житомира майстрів запросив директор обласного центру народної творчості Юрій Кондратюк. Саме він виступив і ініціатором їхньої виставки. Кондратюк припускає, що причиною переїзду Рештів саме на Брусилівщину могли стати тамтешні родовища глини. А познайомився із ними він під час різних виставок, зокрема й у Києві. Говорячи ж безпосередньо про гончарні вироби Рештів, Кондратюк акцентував на необхідності у такий спосіб берегти етнічні традиції.

goncharu-18 «Побачивши вранці виставку, я хотів просто сісти і сидіти біля цих виборів, – це мистецтво гріє душу. Бо в ньому – наші традиції, які треба берегти. Це як коріння у дерева: якщо воно сильне, значить саме дерево буде гарним. Так само й українська культура. А оскільки ми йдемо до Європи, то маємо свої традиції берегти. Лише завдяки їм ми зможемо вдало представити себе світу. І ми не зітремося там на фоні всіх інших народів», – сказав він.

Детальніше про семінар-практикум, діяльність сім’ї Решта, а також про те, як відрізнити справжній гончарний посуд від «китайської підробки», читайте у наступних публікаціях на сайті.

goncharu-165 goncharu-168 goncharu-172 goncharu-179 goncharu-184 goncharu-185 goncharu-186 goncharu-188

goncharu-1-2 goncharu-2-2 goncharu-3-2

goncharu-190 goncharu-1 goncharu-3 goncharu-4 goncharu-7 goncharu-9 goncharu-10 goncharu-11 goncharu-13 goncharu-14 goncharu-15 goncharu-44 goncharu-48 goncharu-51 goncharu-54 goncharu-55 goncharu-60 goncharu-61 goncharu-62 goncharu-64 goncharu-66 goncharu-70 goncharu-72 goncharu-75 goncharu-77 goncharu-91 goncharu-95 goncharu-98 goncharu-101 goncharu-105 goncharu-106 goncharu-111 goncharu-114 goncharu-121 goncharu-128 goncharu-130 goncharu-131 goncharu-132 goncharu-142 goncharu-143 goncharu-158


Автор: Олександр Трохимчук
Фото: Анна Максимова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *