Скасовувати рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради “Про встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування”, яким було збільшено тариф на проїзд у маршрутних «таксі» до 5 грн – не будуть. Кажуть, що для цього відсутні правові підстави.
Про це йдеться у відповіді заступника міського голови Матвія Хренова на електронну петицію житомирян з проханням скасовувати рішення виконкому щодо підвищення вартості проїзду в міському транспорті. Колективне звернення «набрало» 257 голосів, тому й було розглянуте відповідальними особами міської ради.
«Рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 16.05.2017 № 456 прийняте у відповідності до Законів України “Про міський електричний транспорт”, “Про автомобільний транспорт”, ст. 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” і на підставі клопотання автоперевізників міста Житомира та комунального підприємства “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління” Житомирської міської ради, з метою приведення у відповідність тарифу на проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування економічно обґрунтованим витратам, зважаючи на зростання вартості матеріальних ресурсів, пально-мастильних матеріалів, технічного обслуговування та ремонту рухомого складу.
Відповідно до статті 5 Закону України “Про автомобільний транспорт”, державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту спрямовані, зокрема, на забезпечення балансу інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб – суб’єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності. При цьому державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується шляхом проведення центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування економічної, тарифної, науково-технічної та соціальної політики, ліцензування, стандартизації та сертифікації на автомобільному транспорті, задоволення потреб автомобільного транспорту в паливно-енергетичних і матеріально – технічних ресурсах і транспортних засобах.
Статтею 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.
Пунктом 6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, передбачено, що перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10 %.
Згідно зі статтею 31 Закону України “Про автомобільний транспорт”, відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов’язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під’їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.
Отже, відсутні правові підстави для скасування рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 16.05.2017 № 456 “Про встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування”», – пояснив Матвій Хренов.
Нагадаємо, що у зв’язку із подорожчанням проїзду у маршрутних «таксі» житомиряни пропонують «пересісти» на велотранспорт та просять у міської влади облаштувати велодоріжки. Відповідну петицію зареєстрували 14 червня. Петиція має набрати не менше 250 підписів впродовж трьох місяців для її подальшого розгляду відповідальними особами Житомирської міської ради.